foto: Michalina Kostecka

foto: Michalina Kostecka

foto: Michalina Kostecka

foto: Michalina Kostecka

foto: Michalina Kostecka

foto: Michalina Kostecka

foto: Michalina Kostecka

foto: Michalina Kostecka

- ARCHIWUM TEATRU -

 

- KIEDYŚ -

Niepodległość Trójkątów
Teatr Popularny - Warszawa, 1986

Niepodległość Trójkątów
Teatr Śląski - Katowice, 1985

"Efekt cieplarniany"
wg "Niepodległości trójkątów" St.I.Witkiewicza

Akcja DZRT
Spektakl prezentowany w ramach sceny off
Teatru Dramatycznego im. A.Węgierki
w Białymstoku

Premiera listopad 2003

Reżyseria- Ewa Piotrowska
Muzyka- Anna Świętochowska
Scenografia- Michakina Kostecka

Obsada:
Viriel Pembrok - Marcin Bartnikowski
Serafombyx - Agnieszka Możejko
Admirał Maxym Grigoriewicz - Karol Smaczny
6 kobiet wschodu - Dagmara Sowa
Anarchront - Katarina Fejesova

Spektakl zaproszono na:
Festiwal Debiuty Wrocław 2004
Letni Ogród Teatralny Katowice 2005

W poczuciu nadchodzącej katastrofy i w cywilizacyjnym upadku trudno dopatrywać się jakiejkolwiek przyjemności, a mimo to "Efekt cieplarniany" wart jest wielokrotnego oglądania.
Nie ku przestrodze, a ku pokrzepieniu serc teatromanów, bowiem artyści offowego teatru DZRT znaleźli na Witkacego pomysł i zaserwowali publiczności metafizyczny kabaret.

(...) W ostrych i przerysowanych kształtach zaczynamy oglądać na pół senną, na pół narkotyczną wizję, której głównymi bohaterami są Książę-artysta, Admirał oraz ich wspólna kochanka, kobieta fatalna o rudych włosach. Imponująco czwórka młodych aktorów stworzyła galerię modernistycznych postaci, dopracowanych w najmniejszych szczegółach i gestach. Ograniczeni ruchomą konstrukcją sprawiają wrażenie zamkniętych w klatce zwierząt, zbydlęconych istnień ludzkich, które kpią ze wszystkich i wszystkiego. Ich ruchy są nienaturalne. Uwięzieni w karykaturalnych pozach prowadzą absurdalne dialogi, różnorodnie intonując głos, od piskliwych wyznań po beznamiętne tyrady. Ma się nieustanne sprzeczne wrażenie, jakby z jednej strony wszystkie słowa wypowiadali ze śmiertelną powagą, z jednoczesną świadomością gry i dystansu wobec samych siebie i innych. Takiej gry aktorskiej przyprawionej absurdem nie zapomina się szybko.

Aleksandra Czapla
Gazeta Wyborcza Katowice
18 lipca 2005